PANEL
ADMINISTRATORA

Publikacje
CASE STUDY


PKP CARGO testowała Drona dostarczonego przez TouchGuard

dron1

Spółka PKP CARGO testowała drona dostarczonego przez TouchGuard, w ramach przeciwdziałania kradzieży przewożonych ładunków.


Drony w służbie PKP – sposób na złodziei węgla

Kto szybszy – dron czy złodzieje? PKP Cargo wprowadzać będzie bezzałogowce patrolujące odcinki tras, na których grupy złodziejskie najchętniej szykują pułapki na węgiel.

Kradzieże surowców podczas realizowanych przez nas przewozów to proceder, z którym mierzymy się od wielu lat, a straty ponoszone w ten sposób każdego roku wynoszą nawet kilka milionów złotych – mówi w oficjalnym komunikacie Maciej Borecki, dyrektor Biura Bezpieczeństwa i Audytu w PKP CARGO. Spółka szacuje, że do końca października tego roku straciła 4 mln zł przez 900 kradzieży. Z przewozów zniknęło ponad 8 tys. ton ładunków. A będzie jeszcze gorzej – z początkiem zimy, szczególnie na Śląsku, zawsze jest.

Drony, pomóżcie
PKP Cargo szuka więc sposobów na utrudnianie kradzieży (np. nowe sposoby zamykania węglarek) i oczywiście jej zapobieganie – tu przewoźnik liczy na wsparcie z powietrza, jakie mają dać patrole dronów. Wielowirnikowce mają pomagać w obserwacji najbardziej zagrożonych miejsc, przede wszystkim właśnie na Śląsku. Dron ma przekazywać obrazy ze swoich kamer do (powstałego w tym roku) Zespołu Przeciwdziałania Zagrożeniom, informując zawczasu np. o przeszkodzie na torach. Ich stawianie to częsta metoda wykorzystywana przez złodziei, by zmusić maszynistę do zatrzymania pociągu, po czym po prostu „usypać” węgiel z wagonu.

Z jakich dronów skorzysta kolej?
Dron będzie obserwował wybrane odcinki tras z wysokości 500 m – ma co prawda zasięg
3 km, ale zgodnie z licencjami Urzędu Lotnictwa Cywilnego musi trzymać się półkilometrowego pułapu.

Przetestowany dron, dostarczony przez TouchGuard, wyposażony jest w kamerę FullHD 50 Mbit. Wraz z kamerą i bateriami urządzenie waży 3 kg. Silniki mają udźwig maksymalny 2,2 kg – podczas testów stosowano dron z sześcioma silnikami (Mikrokopter), ale można zwiększyć ich liczbę do ośmiu. Wpływa to na możliwość wyposażenia drona (np. w kamerę termowizyjną, na podczerwień, z zoomem optycznym) oraz na czas jego przebywania
w powietrzu. Loty testowe wynosiły 15 minut. Według dostawcy urządzeń dron można rozbudowywać i w ten sposób dostosowywać do konkretnych potrzeb.

Źródło artykułu:
Dziennik Internautów (www.di.com.pl)
Autor Artykuły:  Joanna Ryńska
Link do artykuły: 
http://di.com.pl/news/51028,0,Drony_w_sluzbie_PKP_-_sposob_na_zlodziei_wegla.html